В периода 16-23.11.2020 г. се проведе онлайн обучение на партньорите по проект „Повишаване на иновациите в образованието и научните изследвания на Палестина в областта на прецизното земеделие“ – Boosting Innovation in Education aNd REsearch oF Precision AgriculTure in Palestine (BENEFIT). Европейските партньори в проекта се включиха като обучители, а палестинските – като обучаеми. Общият брой участници надхвърли 50.

Домакин на събитието бе Русенски университет. Ректорът на университет чл.-кор. дтн  Христо Белоев откри проявата с приветствие към участниците. От Русенски университет на срещата присъстваха проф. Николай Михайлов (ръководител), доц. д-р Цветелина Георгиева, доц. д-р Борис Евстатиев, доц. д-р Атанас Атанасов, гл. ас. д-р Сехер Кадирова и гл. ас. д-р Цветелин Георгиев. Основната тема на първата сесия фокусира върху синхронното електронно обучение. В края на всеки работен ден бе предвидена индивидуална работа на обучаемите.

През втория ден се обърна внимание на принципите при разработване на учебни програми за целите на висшето образование, съобразени с изискванията на Болонския процес и ECTS система за кредити. Модератори на сесията бяха партньорите от университета на Патра, Гърция. От Русенския университет гл. ас. д-р Цветелин Георгиев представи процедури за одит и стандарти за акредитация. Те бяха илюстрирани с видео материали, отразяващи провеждането им в Русенския университет.

През третия ден се проведе обучение за разработване на учебни курсове в електронната платформа Moodle, с модератор на сесията доц. д-р инж. Борис Евстатиев. Гръцките партньори участваха като обучители. Всички палестински участници получиха задание да разработят структура на подходящ курс, включващ презентация и тестове за контрол на знанията.

По време на четвъртия ден се обърна внимание на електронното обучение, инструментите за работа, инструкции за разработване на учебна документация (Terms of References) и др. Палестинските колеги бяха обучени да използват софтуера Camtasia при подготовка на учебни материали.

За следващите няколко дни бяха зададени задачи за самоподготовка и довършване на курса в платформата Moodle. В последния работен ден палестинските колеги представиха пред всички участници своите курсови проекти чрез презентации и дискусии. Работният семинар завърши с оценка на извършените дейности от всички участници – обучаеми и обучители.